Veckoslut

Veckorna går riktigt snabbt nu. Förra veckan sa mamma på torsdagen: "Men hjälp vad snabbt veckorna går. Det är ju bara måndag och fredag tycker man". Jag tyckte att den veckan ändå hade gått ganska sakta, men ändå gick de fort liksom, ja vet inte, svårt att förklara. Men nu den här veckan sa jag till mamma: "Den här veckan har gått grymt snabbt! Det är ju redan torsdag, det kändes som om det var igår du sa att det bara var måndagar och fredagar". Den här terminen kommer bara rusa iväg! Speciellt när det finns saker att längta efter, ja saker som kommer hända. Då räknar man ner till nästa aktivitet och när den sen har varit så räknar man ner till nästa.

De som jag ser fram emot just nu är v. 13. Tisdag, onsdag och torsdag den veckan så ska vi spela upp våran teater "Svingelskogen". Vi kommer åka runt de tre dagarna och spela teater, sjung, dansa och spela. Jag är jätteuppspelt hehe. Sen på tosdagseftermiddagen åker jag, Hannah och Hanna till Stockholm. Vi kommer att tillbringa helgen i Sthlm och har fått äran att låna Emils lägenhet när han är borta. Det var på tiden att vi hittade på något tycker jag!

Men för att åter gå till nutid; denna helgen kommer då se ut så här, på ett ungefär (oj de rimma):
  • Fredag: Skola, sola(?), åka och bada
  • Lördag: Plugga, städa och melodifestivalen
  • Söndag: Träna, jobba och plugga
Nej nu måste jag byta om och fixa iordning mig för att dra till skolan. Ett efterlängtat prov väntar! (ironi).
Jag hoppas verkligen att jag piggnar till och inte fortsätter då såhär idag, så jag kan följa med o bada! Annars blire en lugn kväll hemma framför tvn.

Ha en super bra dag!

Ciao Matilda





Oh just ja, Addis fyller 20 barre idag! Grattis till honom dårå, stor ponken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0