Vänner

Jag satt och pratade med en kompis som hade umgåts med hennes klass en kväll och allt skulle gå så snabbt. Först det ena sen det andra. Så fort det blev en paus under kvällen så skyndade de igång med något nytt. De klarade inte av att de blev minuter då de inte gjorde något speciellt och bara pratade. På min kompis, som berättade det hela, så var det som om de tyckte det var jobbigt att umgås utan alkoholen. Kanske för att de inte brukar umgås på fritiden utan bara i skolan. Men ändå, de kändes så tråkigt att höra. Jag träffade min kompis ikväll igen och vi hängde med några andra hemma hos Carin. Vi kom dit, satt och snackade lite, tog ngt att äta och sedan fortsatte vi att snacka, hela kvällen. Vi skrattade och hade jätteroligt tillsammans. Det blev en kväll med bara prat och de var riktigt skönt.
Jag känner hur tacksam jag är över att mina vänner och jag bara kan umgås och ha en sådan kväll. Utan att någon känner sig obekväm. Ja, det är jag tacksam över!

Nu är jag så trött så jag ska ta och krypa ner i min säng under täcket och bara somna in!
Godnatt allihopa!

Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0