Done

Ja, då var halva skolveckan här med avklarad...

...och det känns otroligt otroligt skönt! Jag har haft två riktigt sköna skoldagar nu i rad. I tisdags så hade vi Sceniskt musikprojekt och sen var jag guide på skolan för de 9or som kom och ville besöka våran eftertraktade estetlinje (ironi?). Och idag så hade jag Ensemble och Sceniskt musikprojekt hela dagen. Jag ska inte klaga med tanke på att de två sistnämda ämnena är två av mina favoritämnen.

Det börjar gå bättre och bättre på Sceniskt musikprojekts lektionerna. Vi börjar få lite koll på saker och ting runt omkring och alla börjar våga ta för sig mer och mer, de flesta kan sina repliker mycket bättre. Nästa lektion ska vi börja ringa runt och kika vart vi kan få komma och uppträda med våran lilla musikal, Svingelskogen. Jag tycker det är riktigt kul med teatern och speciellt när vi ska sjunga och spela en del låtar också. Det är något som man skulle vilja testa på mer av men som nog aldrig blir av, tyvärr. Drömjobbet skulle vara att bli en radiopratare på någon rolig radiostation men jag har också börjat fundera på att det skulle vara skoj att göra röster till filmer och sådant. Det som har fått mig mer intresserad är "Svingelskogen"-arbetet och vårt projektarbete (som projekarbete gjorde jag och mina klasskompisar en illustrerad barnbok med en ljudskiva till. Vi gjorde en berättelse och sedan bilder och ngr visor till, som sedan hamnade inspelat på en skiva där vi spelade, sjöng och pratade in rösterna. Det blev en söt bok för barn runt 4års åldern).

Ja det är verkligen ett dilemma att veta vad man vill göra. Och inte bara nog med det, nej, man måste ju även lyckas förverkliga det också. HEJA MIG!!

Nej om jag skulle ta och försöka skriva klart min samhällsuppsats?! Ehm, ja.. kanske imorn. För nu har jag ingen ork alls. Huvudvärk och ont i magen, ja de gamla vanliga vill säga. Jag ska nog ta och gå och lägga mig i sängen framför tv:n och ta det lugnt och så småning om somna!

Godnatt dårå! Heippa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0