Estocolmo

Igår blev det uppstigning tidigt för att gå in och väcka och fira Malin på 20 årsdagen. Själv fick jag hålla i flaggan när vi kom in sjungandes. Alltid lika mysigt med födelsedagsfiranden! Igår var ju dagen vi alla väntat på, eller i alla fall jag, Malin och Sara. När vi var klara hemma så åkte vi in till stan för att ta tåget till Sthlm. Men tyvärr var det något fel på ledningen eller nått, så tåget från Arboga fick ta en omväg för att komma till Västerås, eftersom det inte gick att åka genom Köping. Så alla som satt och väntade på tåget skulle få åka med en ersättningsbuss till Västerås och sedan fortsätta med tåget till Sthlm. Men tyvärr så klev vi alla på ersättningsbussen till Arboga som kom från Västerås istället. Så vi fick först åka till Arboga och sen till Västerås. Och som tur var hann vi precis med tåget. Vi hade precis hunnit stanna bussen, då rullade tåget in på spåret. Vi sprang och vi hann. Väl framme i Sthlm så var klockan 12:25 (egentligen skulle vi varit där 11). Jag, Malin och Sara gick runt och shoppade lite. Sen blev det käk och lite mer shopping. Sen mötte vi upp Emil vid t-centralen (han skulle visa oss vägen till rival). Vi hade nog kunna gjort det själva endå, inte särskillt svårt, men det var trevligt att träffa honom en stund! Vi kom till slut fram till Rival och efter ett välbehövligt toalettbesök så intog vi våra platser på rad 17.

Klockan 16:00 började det vi väntat på, JOHAN GLANS - WORLD TOUR OF SKÅNE!!!!!!! Showen var så grymt bra. Vi skrattade och skrattade, ujujuj! Hade huvudvärk efter showen av allt skrattande. Det var en riktigt lyckad present jag fick!! Jag är riktigt glad och tacksam över hela dagen! Ett stort tack till fam. Borgenvik i Kolsva :D





Nu sitter jag i skolan och fryser, det är grymt kallt här. Snart öppnar matsalen och då ska vi dra och käka. Sen har vi en lektion kvar och det är dans på estetiskverksamhet. Det ska bli så skönt att komma hem sen. Tror jag ska kika på One Tree Hill som jag missade igår då. Sen är det luciaövning kl 18 ikväll också, skoj skoj :)

Nej nu får det vara nog för detta inlägget! Ha det kanon allesammans. Och btw, grattis till min bror Martin på namnsdagen. Och grattis till alla andra Martin:ar också ;)

Ciao Matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0